Kiedy w danej firmie spada sprzedaż jej towarów, jest to sytuacja, która powinna zmusić do myślenia. Bo spadki sprzedaży zawsze mają jakieś spostrzeżenie. Ich przyczyną ma możliwość być pojawienie się na rynku produktu konkurencyjnego, takiego, który wzbudza większe zainteresowanie.
Przyczyna taka może leżeć w zbyt wysokiej cenie. W wielu sytuacjach jednakże o niższej dystrybucji decyduje to, że wykorzystuje się niewłaściwe metody sprzedaży. One w ogromnej mierze mogą zadecydować o tym, że sprzedaż jest za mała albo spada. W takich wypadkach konieczna jest dokładna analiza zaistniałej sytuacji. Koniecznie należy wyszukać z niej wyjście, bo w innym razie sytuacja firmy ma możliwość zrobić się nieciekawa.
W takich sytuacjach firmy w znaczącej liczbie sytuacji inwestują w reklamę. Ta kontroluje się często, bo ludzie chętniej sięgają po te produkty, które są w większości przypadków reklamowane. Przy czym promocji takie muszą być chwytliwe, zupełnie inaczej nie spełnią własnego zadania. ażeby zwiększyć sprzedaż firmy organizują również szkolenia dla tych pracowników, którzy za nią odpowiadają. Na szkoleniach tego typu jest zwykle mowa o tym, jakie mogą być przyczyny spadku dystrybucji, jak zwiększyć sprzedaż i utrzymać ją na wystarczającym poziomie. Szkolenia takie zwykle trwają klika dni, bo ich zakres jest zwykle dość obszerny. Jeżeli firma decyduje się na zorganizowanie takiego szkolenia, to pragnie, aby jej pracownicy wynieśli z niego jak najwięcej.
W ten sposób nie tylko pracownicy tacy rozwijają się, ale są też w stanie całkiem dobrze pracować na sukces firmy. Jeśli na takim szkoleniu gruntownie przedstawi im się najskuteczniejsze techniki sprzedaży, to będą oni w stanie z nich korzystać w praktyce. I dzięki temu ich wyniki sprzedażowe będą dużo lepsze. A jeżeli im będzie udawało się sprzedawać więcej, to i sytuacja firmy ulegnie poprawie. Dlatego szkolenia takie w znaczącej liczbie przypadków przeprowadza się cyklicznie.
Zobacz również: niezawodne techniki sprzedaży.