Jak pozyskać nowych klientów

Miejsce, w którym pracownicy wykonują całe mnóstwo połączeń telefonicznych i właściwie przez cały dzień rozmawiają przez telefon do call center. Wiele firm ma swoje telecentra, w których telemarketerzy odbierają połączenia i je wykonują. Wykonywanie rozmów w celu pozyskania nowych klientów to telemarketing.

Zdarza się, że to jednak klienci kontaktują się z firmą telefonicznie i potrzebują coś załatwić. Swoje call center mają spore firmy medyczne i w ten sposób rejestrują klientów na badania. Korzystają z nich także firmy telekomunikacyjne. Serwisy napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych również realizowane są przez call center. Osoby, które pracują na call center sprzedażowym rozliczane są z tego, ile połączeń dziennie uda im się utworzyć i jak skuteczne one są. Każdy telemarketer ot rzymuje podstawowe uposażenie, niemniej jednak dopiero premia sprzedażowa, która trzeba mu się za pozyskanych klientów to prawdziwy zysk. W wielu wypadkach w pewnych przypadkach kilkakrotnie przekracza ona minimalną podstawę. Niektóre spore firmy nie mają własnych telecentrów, korzystają z firm zewnętrznych. Oddają do ich dyspozycji własną bazę klientów i pracownicy call center do nich dzwonią z ofertą. Każdy klient musi wyrazić zgodę na zilustrowanie oferty przez telefon. Teoretycznie więc w takiej podstawie są numery tych, którzy wyrazili wcześniej zgodę na kontakt telefoniczny zadaniem przedstawienia oferty marketingowej. Mogli to zrobić nieświadomie, np. rejestrując się gdzieś przy pomocy numeru telefonu - w serwisie społecznościowym lub na jakimś forum.
Więcej informacji: call center częstochowa.